Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć marketing wideo, grafika ruchoma to dobry początek. Jest nieskończenie atrakcyjny dla młodych i starszych, możesz go stworzyć w dowolnym miejscu i oferuje nieskończone możliwości. Dlatego pomyśleliśmy, że lepiej określić różne style projektowania ruchu, które możesz wybrać dla swojej firmy. Fotograf i filmowiec.
Jest ich tutaj łącznie aż 10 – wiemy, że to dużo. Nie martw się jednak, jeśli Twój pomysł nie pasuje do żadnej z tych kategorii lub nakłada się na wiele. Niezależnie od Twojej firmy lub celów, motion design może być dla Ciebie!
1. Filmy wyjaśniające.
Filmy wyjaśniające to krótkie i zrozumiałe fragmenty treści wideo, które informują widzów, jak działa Twój produkt.
Spośród wszystkich rodzajów grafiki ruchomej jest to jeden z najczęstszych. Zobaczysz to DUŻO w kanałach firm, ponieważ będą miały usługi lub produkty, które muszą być bardziej przejrzyste.
Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, która nie jest od razu super prosta, będziesz potrzebować filmu instruktażowego.
Nie oznacza to, że z Twoim produktem jest coś nie tak. Co więcej, daje więcej możliwości zaprezentowania widzom interesującego i możliwego do udostępnienia wideo z ruchomymi grafiką. Niektóre produkty wymagają nieco więcej instrukcji, ale to tylko więcej okazji do komunikowania się z klientami!
2. Filmy instruktażowe.
Bardzo podobny do filmu instruktażowego, film instruktażowy raczej pokazuje widzom, jak KORZYSTAĆ z produktu.
Na przykład możesz sprzedawać własną markę przypraw. Użyjesz filmu instruktażowego, aby poinformować odbiorców, jak włączyć go do przepisu.
Teraz możesz zdecydować się na tradycyjną akcję na żywo dla tego rodzaju wideo. Ale kto chce iść z tradycją? Wersja tego filmu z grafiką ruchową byłaby znacznie bardziej przyciągająca wzrok i pełna osobowości.
3. Animacja interfejsu użytkownika (UI).
Jeśli stworzyłeś aplikację lub platformę cyfrową, sprytnym pomysłem jest pokazanie jej w akcji za pomocą ruchomej grafiki.
W ten sposób to, co widzą Twoi odbiorcy, będzie tym, co dostaną. Innymi słowy, jeśli zaczną korzystać z Twojej platformy, będą już z nią zaznajomieni.
Ponadto masz możliwość pokazania najlepszych funkcji swojej platformy.
4. Logo.
Co sprawia, że Twoja marka jest jeszcze bardziej zapadająca w pamięć niż jej logo? Poruszający!
Dzięki swojemu logo masz szansę pobawić się jego kompozycją, aby stworzyć przyciągającą wzrok animację. Pamiętaj, że wszystkie rodzaje grafiki ruchomej to tylko statyczne obrazy, którymi manipuluje się w celu stworzenia ruchu.
Na przykład, jeśli Twoje logo zawiera okrągłe kształty, możesz je obracać lub obracać, zanim połączą się w gotowy obraz.
Ewentualnie nie musisz nawet komplikować – możesz po prostu wziąć swoje logo i sprawić, by zawisło na ekranie, aby nadać mu trochę życia.
5. Ikony.
To ta sama koncepcja, co Twoje logo – spójrz na swoje ikony i zobacz, jak możesz nimi manipulować. Grafika ruchoma polega na ożywianiu tego, co już jest – pomyśl o tym jako o wideo!
6. Tytuły
Tytuły nie mają tak dużo „oomph”, gdy są nadal na ekranie. Spraw, aby się poruszyli, zwróci na nie uwagę, podkreśli ich znaczenie i poprawi Twoją komunikację.
Jest to szczególnie ważne, jeśli Twój film z ruchomymi grafiką nie ma głosu, aby pomóc w komunikacji.
7. Infografiki.
Spójrzmy prawdzie w oczy, nawet jeśli infografika pokazuje naprawdę interesujące statystyki, czasami kusi nas, by je przejrzeć.
Jednak zrobienie infografiki MOVE zapewni, że wzrok Twoich odbiorców pozostanie na właściwych rzeczach. W rezultacie otrzymasz informacje dokładnie tak, jak chcesz.
Tego rodzaju ruchome grafiki najlepiej sprawdzają się na platformach takich jak LinkedIn, gdzie dominuje przywództwo myślowe.
8. Prezentacje.
Mógłbyś być najlepszym mówcą publicznym na milion mil. Jeśli jednak prezentujesz coś na ekranie, który jest całkowicie płaski, może to naprawdę zaszkodzić sukcesowi prezentacji.
Te rodzaje grafiki ruchomej wykorzystują wizualne elementy prezentacji, takie jak wykresy słupkowe, i tworzą ruch, aby zaangażować publiczność.
Podobnie jak w przypadku infografik, jeśli ożywisz istotne części, prawdopodobnie uzyskasz pożądaną reakcję widzów!
9. Grafika transmisji.
Rzadziej mówi się o rodzajach grafiki ruchomej, o grafice nadawanej. Przykładem są uderzające identy, które możesz zobaczyć między nagraniami z meczu piłki nożnej.
Grafika nadawcza zwiększa atrakcyjność wizualną programów, w których scena rzadko się zmienia, takich jak boisko do piłki nożnej. Ekscytująca animowana grafika wzbudza zainteresowanie grą w miarę jej postępu.
10. GIF-y.
Używasz ich w mediach społecznościowych i wysyłasz do znajomych i współpracowników: GIF-y są niezwykle popularne wśród rodzajów ruchomej grafiki. Podczas gdy wiele GIF-ów to filmy akcji na żywo, które zostały przekształcone w GIF-y, inne są tworzone specjalnie jako GIF-y.
Ruchome grafiki GIF są naprawdę przydatne i skuteczne w mediach społecznościowych. Co więcej, ich wykonanie nie trwa długo.