Strona główna » 5 mitów na temat branży SEO

5 mitów na temat branży SEO

5 mitów na temat branży SEO

Internet przepełniony jest informacjami na temat skutecznych, cudownych i magicznych sposobów na pozycjonowanie stron internetowych do top 10 wyników wyszukiwania. Każda aktualizacja algorytmu google wywraca do góry nogami wykresy wzrostów i szerzy panikę pośród specjalistów optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych i sprawia, że powstają mity SEO. Chcąc Was uspokoić poniżej przedstawiamy kilka kluczowych mitów na temat branży seo krążących po sieci w różnych publikacjach.

Mit nr 1 : Słowa kluczowe nie mają już znaczenia

Prawda: Wiele publikacji opisuje nowoczesne algorytmy bazujące na sztucznej inteligencji i semantyce, jednak podstawą wyszukiwarek internetowych jako wielkich katalogów stron umożliwiających odnalezienie stron o tematach interesujących użytkowników wciąż opierają się przede wszystkim na frazach kluczowych. Zagęszczenie słów kluczowych faktycznie już nie ma takiego przełożenia na optymalizację ale umiejętne zasugerowanie głównego tematu strony z użyciem słów kluczowych wciąż ma kluczowe znaczenie dla osiągania wysokich pozycji.

Mit nr 2 : Meta tagi odeszły do lamusa

Prawda: Nie, meta tagi nie odeszły do lamusa i wciąż są istotnym czynnikiem rankingowym. Do lamusa odeszło proste spamowanie i przesadne upychanie słów kluczowych luźno lub wcale powiązanych z tematem strony. Odpowiednie sformatowanie poniższych elementów <head> w kodzie HTML strony wciąż jest bardzo mocną wskazówką dla robotów indeksujących jaki jest główny temat strony:

  • Tytuł (Title tag)
  • Meta opis (Meta description)
  • Meta słowa oraz frazy kluczowe (Meta Keywords, Meta Phrases)

Oficjalnie, Google nie wykorzystuje znaczników „meta tag” jako czynników rankingowych, w praktyce jednak odpowiednie ich sformatowanie znacznie pomaga w precyzyjnym opisaniu tematu artykułu lub strony. Przygotowawszy przykładowo stronę lub artykuł pod kątem pozyskania ruchu organicznego z fraz długiego ogona to właśnie precyzyjnym dopasowaniem i dokładnym, odpowiednio sformatowanym meta opisem jesteśmy w stanie niejednokrotnie pokonać konkurencję dzięki lepszemu dopasowaniu do danej frazy.

Mit nr 3 : Branża SEO to banda hakerów i naciągaczy

Prawda: Branża SEO nie istnieje bez algorytmów wyszukiwarek internetowych a największe wyszukiwarki niejednokrotnie oferują usługi nieopłacalne i rzadko będące w stanie wygenerować zwrot z inwestycji w reklamy płatne. Największą przewagą branży SEO jest rozłożona w czasie efektywność kosztowa pozyskiwania ruchu na strony internetowe w ułamku kosztów, które normalnie musielibyśmy ponieść na reklamy CPC i CPM.

Mit nr 4: Agencje SEO biorą wszystkich klientów bez patrzenia na efektywność działań

Prawda: Faktycznie istnieje dużo bezsensownie drogich i mało efektywnych w rzeczywistości agencji SEO ale prawdziwi specjaliści uczciwie przekażą swoim klientom prawdę ponieważ w przeciwieństwie do agencji SEM, agencje SEO zmuszone są dokonywać rozłożonych w czasie dużych inwestycji w zaplecze i treść i opłacalność ich funkcjonowania zależy od długoterminowości relacji biznesowej. Należy tu zwrócić uwagę, iż pierwszych kilka miesięcy współpracy z klientem to dla agencji SEO jedynie koszty.

Mit nr 5: Branża SEO oferuje nierealną do wykonania usługę

Prawda: Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek to zadanie wymagające ogromnych kompetencji, nie do nauczenia na studiach ze względu na charakter usługi i ciągłą zmienność algorytmów. Pozycjonowanie stron internetowych to usługa pozyskiwania ruchu na stronę internetową z organicznych wyników wyszukiwania, które to działanie jest rozłożone w czasie i w rzeczywistości bardzo trudne do wykonania. Wielu klientów agencji i specjalistów SEO często boryka się z niecierpliwością wobec prowadzonych działań. Działania te, wymagają wielomiesięcznej pracy a optymalizacja to proces od iteracji a do iteracji n , to znaczy proces ciągłego poprawiania strony, jej treści i otoczenia celem uzyskania jak najlepszego przełożenia działań na ruch z wyszukiwarek.